سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طلبه کاشمری
 

 

 سخن کوتاهی از رهبر انقلاب درمورد مصرف و خرید کالای داخلی

...اصرار می کنم تولیدات داخلی مصرف کنید 

تذکر

من تأکید میکنم ، اصرار میکنم ، از همه‌ى ملت ایران درخواست میکنم....

بروید به سمت مصرف تولیدات داخلى...

رهبری 07-02-1392

یه پیوست کوتاه:

 یکی از راویان جنگ (آقای دلبریان) اینطور درد دل میکرد ومیگفت:

زمان جنگ ،امام خمینی(ره) هرچی میگفتن،همون اول مردم و رزمنده ها بلافاصله به اون عمل میکردن ونمیذاشتن حرف امام رو زمین بمونه....

اما حالا چی...؟؟؟؟

چند ساله که حضرت آقا میگن:

اصرار میکنم تولید ملی...

خواهش میکنم تولید ملی...

درخواست میکنم تولید ملی....

حالا کو اون مردم....؟؟؟

کجا رفتن رزمنده ها...؟؟؟

خیلی معذرت میخوام،ایشون حتما باید ال تماس کنن...نه

وای به حال ما


 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/3/28 توسط مهدی عطار



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/8/13 توسط مهدی عطار
سال 1392

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/8/13 توسط مهدی عطار

 

ترجمه نامه بیست وهشت  نهج البلاغه

جواب نامه معاویه

((جواب آقا به آمریکا))

نهج البلاغه

فهرست مطالب :
1 .افشاى ادّعاهاى دروغین معاویه
2
.فضائل بنى هاشم
.3
فضائل بنى هاشم و رسوایى بنى امیّه:
.4
مظلومیّت امام علیه السّلام
.5
پاسخ به تهدید نظامى

جواب نامه معاویه:

که یکى از نیکوترین نامه‏ هاى امام است که پس از جنگ جمل در سال سی وشش  هجرى نوشته شد


1.افشاى ادّعاهاى دروغین معاویه :


پس از یاد خدا و درود نامه شما رسید، که در آن نوشتید، خداوند محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم را براى دینش برگزید، و با یارانش او را تأیید کرد،

 

در پاسخ:راستى روزگار چه چیزهاى شگفتى از تو بر ما آشکار کرده استتو مى‏ خواهى ما را از آنچه خداوند به ما عنایت فرمود،

 

آگاه کنى و از نعمت وجود پیامبر با خبرمان سازى !؟؟!

 

داستان تو داستان کسى را ماند که خرما به سرزمین پر خرماى «هجر» برد  یا استاد خود را به مسابقه دعوت کند

 

و پنداشتى که برترین انسان‏ها در اسلام فلان کس، و فلان شخص است  چیزى را یاد آوردى که اگر اثبات شود هیچ ارتباطى به تو ندارد،

 

و اگر دروغ هم باشد به تو مربوط نمى ‏شود، تو را با انسانهاى برتر و غیر برتر، سیاستمدار و غیر سیاستمدارچه کار است ؟!؟

 

اسیران آزاد شده  و فرزندانشان را چه رسد به تشخیص امتیازات میان مهاجران نخستین، و ترتیب درجات، و شناسایى منزلت و مقام آنان

 

 هرگز خود را در چیزى قرار مى ‏دهى که از آن بیگانه‏ اى، حال کار بدین جا کشید که محکوم حاکم باشد ...

 

اى مرد چرا بر سر جایت نمى ‏نشینى  و کوتاهى کردن‏ هایت را  به یاد نمى ‏آورى و به منزلت عقب مانده ‏ات باز نمى ‏گردى

 

 برترى ضعیفان، و پیروزى پیروزمندان در اسلام با تو چه ارتباطى دارد تو همواره در بیابان گمراهى سرگردان، و از راه راست روى گردانى


2.فضائل بنى هاشم:


آنچه مى ‏گویم براى آگاهاندن تو نیست، بلکه براى یاد آورى نعمت‏هاى خدا مى ‏گویم...

 

آیا نمى‏ بینى جمعى از مهاجر و انصار در راه خدا به شهادت رسیدند و هر کدام داراى فضیلتى بودند امّا آنگاه که شهید ما «حمزه» شربت شهادت نوشید،

 

 او را سیّد الشهداء خواندند، و پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم در نماز بر پیکر او بجاى پنج تکبیر، هفتاد تکبیر گفت .

 

آیا نمى‏ بینى گروهى که دستشان در جهاد قطع شد، و هر کدام فضیلتى داشتند، امّا چون بر یکى از ما  ضربتى وارد شد و دستش قطع گردید،

 

طیّارش خواندند که با دو بال در آسمان بهشت پرواز مى‏ کند و اگر خدا نهى نمى ‏فرمود که مرد خود را بستاید، فضائل فراوانى را بر مى‏ شمردم،

 

که دل‏هاى آگاه مؤمنان آن را شناخته، و گوش‏هاى شنوندگان با آن آشناست.


 
3.فضائل بنى هاشم و رسوایى بنى امیّه:


معاویه دست از این ادّعاها بردار، که تیرت به خطا رفته است، همانا ما، دست پرورده و ساخته پروردگار خویشیم،

 

و مردم تربیت شدگان و پرورده ‏هاى مایند. اینکه با شما طرح خویشاوندىریختم، ما از طایفه شما همسر گرفتیم، و شما از طایفه ما همسر انتخاب کردید،

 

 و برابر با شما رفتار کردیم، عزّت گذشته، و فضیلت پیشین را از ما باز نمى ‏دارد، شما چگونه با ما برابرید که پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم از ماست،

 

و دروغگوى رسوا از شما،  حمزه شیر خدا (اسد اللّه) از ماست، و ابو سفیان، (اسد الاحلاف)  از شما، دو سیّد جوانان اهل بهشت از ما،

 

و کودکان در آتش افکنده شده از شما،  و بهترین زنان جهان از ما، و زن هیزم کش دوزخیان از شما، 

 

 از ما این همه فضیلت‏ها، و از شما آن همه رسوایى ‏هاست...!!

اسلام ما را همه شنیده، و شرافت ما را همه دیده ‏اند، و کتاب خدا براى ما فراهم آورد آنچه را به ما نرسیده که خداى سبحان فرمود:

 

 «خویشاوندان، بعضى سزاوارترند بر بعض دیگر در کتاب خدا» و خداى سبحان فرمود:

 

«شایسته‏ ترین مردم به ابراهیم، کسانى هستند که از او پیروى دارند، و این پیامبر و آنان که ایمان آوردند و خدا ولىّ مؤمنان است».

 

 پس ما یک بار به خاطر خویشاوندى با پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، و بار دیگر به خاطر اطاعت از خدا، به خلافت سزاوارتریم،

 

 و آنگاه که مهاجرین در روز سقیفه با انصار گفتگو و اختلاف داشتند، تنها با ذکر خویشاوندى با پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم بر آنان پیروز گردیدند،

 

اگر این دلیل برترى است پس حق با ماست نه با شما، و اگر دلیل دیگرى داشتند ادّعاى انصار به جاى خود باقى است.

 

معاویه، تو پندارى  که بر تمام خلفا حسد ورزیده ‏ام و بر همه آنها شوریده‏ام اگر چنین شده باشد جنایتى بر تو نرفته که از تو عذر خواهى کنم.

 

 «و آن شکوه‏هایى است که ننگ آن دامنگیر تو نیست»


4.مظلومیّت امام علیه السّلام


و گفته ‏اى که مرا  چونان شتر مهار کرده به سوى بیعت مى‏ کشاندند.

 

 سوگند به خدا خواستى نکوهش کنى، امّا ستودى، خواستى رسوا سازى که خود را رسوا کرده‏ اى،

 

 مسلمان را چه باک که مظلوم واقع شود،  ما دام که در دین خود  تردید نداشته، و در یقین خود شک نکند، این دلیل را آورده ‏ام

 

 حتّى براى غیر تو که پند گیرند، و آن را کوتاه آوردم به مقدارى که از خاطرم گذشت.

 

 سپس کار مرا با عثمان به یاد آوردى، تو باید پاسخ دهى که از خویشاوندان او مى ‏باشى...

 

راستى کدام یک از ما دشمنى ‏اش با عثمان بیشتر بود و راه را براى کشندگانش فراهم آورد آن کس که به او یارى رساند،

 

و از او خواست به جایش بنشیند، و به کار مردم رسد یا آن که از او یارى خواست و دریغ کرد و به انتظار نشست تا مرگش فرا رسد ؟؟

 

نه، هرگز، به خدا سوگند: «خداوند باز دارندگان از جنگ را در میان شما مى ‏شناسد، و آنان را که برادران خود را به سوى خویش مى‏ خوانند،

 

و جز لحظه‏ هاى کوتاهى در نبرد حاضر نمى‏شوند» من ادّعا ندارم که در مورد بدعت‏هاى عثمان، بر او عیب نمى ‏گرفتم،

 

نکوهش مى‏ کردم و از آن عذر خواه نیستم، اگر گناه من ارشاد و هدایت اوست، بسیارند کسانى که ملامت شوند و بى‏ گناهند.

 

«و بسیارند ناصحانى که در پند و اندرز دادن مورد تهمت قرار گیرند» 

 

 «من قصدى جز اصلاح تا نهایت توانایى خود ندارم، و موفّقیت من تنها به لطف خداست، و توفیقات را جز از خدا نمى ‏خواهم،

 

 بر او توکّل مى ‏کنم و به سوى او باز مى ‏گردم»


 
5.پاسخ به تهدید نظامى:


نوشته ‏اى که نزد تو براى من و یاران من چیزى جز شمشیر نیست ؛در اوج گریه انسان را به خنده وا مى ‏دارى!!

 

فرزندان عبد المطلبرا در کجا دیدى که پشت به دشمن کنند و از شمشیر بهراسند پس «کمى صبر کن که هماورد  تو به میدان آید»

 

 آن را که مى‏ جویى به زودى تو را پیدا خواهد کرد، و آنچه را که از آن مى‏ گریزى در نزدیکى خود خواهى یافت، و من در میان سپاهى بزرگ،

 

از مهاجران و انصار و تابعان، به سرعت به سوى تو خواهم آمد، لشکریانى که جمعشان به هم فشرده، و به هنگام حرکت،

 

غبارشان آسمان را تیره و تار مى‏کند. کسانى که لباس شهادت بر تن، و ملاقات دوست داشتنى آنان ملاقات با پروردگار است،

 

همراه آنان فرزندانى از دلاوران بدر، و شمشیرهاى هاشمیان مى ‏آیند که خوب مى ‏دانى لبه تیز آن بر پیکر برادر و دایى و جدّ و خاندانت چه کرد، 

 

 مى‏ آیند. «و آن عذاب از ستمگران چندان دور نیست»

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/8/13 توسط مهدی عطار

جملات زیبا از رهبر انقلاب در مورد نقش حضور سیاسی مردم در سیاست

 تا مردم سیاسی اند پیروزیم 

 آقا

تا سیاست جزو زندگی مردم است و همه در مسائل سیاسی دخالت میکنند، کاری از امریکا و غیر امریکا و بمب اتم و دلار و غیره برنخواهد آمد.(رهبر انقلاب) 

سال حماسه سیاسی و اقتصادی میارک  

جزئیات: 20-11-74 خطبه های نماز جمعه

 

متن کامل تر این جملات:

 

نظام اسلامی چیزی دارد که بمب و حمله خارجی و مانند آنها بر آن کارگر نیست؛ بلکه آن را مستحکم تر می کند و است.

نظام اسلامی مردم را دارد. تا مردم با نظام اسلامی اند؛ تا مردم اگر ببینند سر و صدایی است، پنجر ه ها را باز آن می کنند ببینند چه خبر است و اگر به وجود آنها احتیاج است بروند؛ تا جوانان به مسائل انقلاب، احساس حمیت میکنند؛ تا سیاست جزو زندگی مردم است؛ دانشگاه سیاسی است، بازار سیاسی است، جامعه روحانیت سیاسی است و همه و همه در مسائل سیاسی دخالت میکنند، نظر می دهند و تحلیل می کنند، کاری از امریکا و غیرامریکا و بمب اتم و تجهیزات و فنآوری و دلار و غیره برنخواهد آمد. این، بخش اولِ قضیه.
بنابراین، دشمن نمی تواند هیچ کاری بکند.

اما اگر این نظام اسلامی، مردم را از دست بدهد؛ مردم بی توجه و دلسرد شوند، ایمانشان سست شود، به فکر زندگی شخصی خودشان بیفتند؛ هر کسی بگوید ما چند سال در خدمت انقلاب بودیم، دیگر بس است، برویم سراغ کارمان؛ تاجر برای تجارت خود، کاسب برای کسب خود، زارع برای زراعت خود، دانشجو و طلبه برای درس خود و آن یکی برای تبلیغ خود، ارزش بیشتری قائل شوند، مسائل کشور و انقلاب، البته آسیب پذیر است.

ما از آسمان که نیفتاده ایم! ما ذاتاً که بر ملتهای دیگر؛ امتهای تاریخ و گذشتگان خودمان، رجحانی نداریم...



نوشته شده در تاریخ شنبه 92/8/11 توسط مهدی عطار

 

سخنرانی حضرت آقا در مورد جایگاه سینه زنی برای ائمه اطهار علیهم السلام

سینه زنی مخصوص امام حسین(ع) است؛ فاطمیه جای عاشورا را نگیرد 

 آقا

در سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) مناسبتى ندارد که نوحه‏ خوانى و سینه‏ زنى کنیم؛
بهتر این است که شرح مصایبشان گفته بشود.
(رهبر انقلاب)

*****

روضه‏ خوانى و سینه‏ زنى راه انداختن، مخصوص امام حسین است؛ حداکثر مربوط به بعضى از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت.

مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیست‏ و یکم ماه رمضان
(رهبر انقلاب) 

****** 

متن کامل تر این سخنان:

 

مسأله ‏ى دیگر، مسأله‏ ى روضه‏ هاست. روضه‏ خوانى و سینه‏ زنى باید باشد؛ اما نه در هر عزایى. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن - آن سنت سنیه - مربوط به همه‏ ى ائمه نیست؛ متعلق به بعضى از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسى کسى روضه‏ اى مى‏ خواند، عده‏ اى دلشان نرم مى‏شود و گریه مى‏ کنند؛ این عیبى ندارد. اصلاً عزادارى کردن یک حرف است، روضه‏ خوانى و سینه‏ زنى راه انداختن یک حرف دیگر است. روضه‏ خوانى و سینه‏ زنى راه انداختن، مخصوص امام حسین است؛ حداکثر مربوط به بعضى از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیست‏ و یکم ماه رمضان، سینه‏ زنى و عزادارى و بر پایى جلسات خوب است؛ ولى مثلاً در مورد حضرت موسى‏ بن جعفر (علیه ‏السّلام) - با این‏که وفات آن بزرگوار از وفاتهاى داراى روضه‏ خوانى است - من لزومى نمى‏ بینم که سینه‏ زنى بشود؛ یا مثلاً در سالگرد شهادت حضرت زهرا (سلام‏ اللَّه‏ علیها) مناسبتى ندارد که ما بیاییم نوحه‏ خوانى و سینه‏ زنى کنیم؛ بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریه‏ آور است.

من خودم الان در ایام ماه محرّم که نمى‏ توانم روضه بروم، چون آن احساس و عشقى که در دل هر شیعه هست و دلش مى‏ خواهد در عزادارى شرکت کند، لذا من این را با خواندن «نفس‏ المهموم» حاج شیخ عباس قمى(11) - که یک کتاب عربى است - اشباع مى‏ کنم؛ این خودش گریه‏ آور است و براى من کار چند نفر روضه‏ خوان را می‏کند. حتماً لازم نیست که عزادارى به همان شکل سنتىِ روضه‏ خوانى باشد که اولش چیزى مى‏ خوانند و بعد هم احیاناً آخرش دمى مى‏ گیرند و سینه‏ اى مى‏ زنند؛ نه، شرح حال را بیان کنید؛ مثلاً یک نفر با بیان خوب و لحن محزونى، وضع زندان رفتن حضرت موسى‏ بن‏ جعفر را بیان کند؛ حوادث تلخ زندان را بیان کند؛ بعد شهادت حضرت را بیان کند؛ بعد مراسم تشییع را بیان کند؛ در این صورت هر کس که آن‏جا نشسته باشد، دلش نرم مى‏ شود.


(رهبر انقلاب)

 

جزئیات: بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای گروه ویژه و گروه معارف سلامی صدای جمهوری اسلامی ایران - 13-12-70

پیوند به بیرون: یادداشت حجت الاسلام زائری با همین موضوع؛ فاطمیه نباید عاشورا بشود

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 92/8/11 توسط مهدی عطار

 چند جمله از رهبر درمورد کار فرهنگی:

تولید ، توزیع و تبلیغ در عرصه فرهنگ، واجب کفایی است 

 آقا

تولید، توزیع و تبلیغ انواع آثار هنری به منظور گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و ابتذال اخلاقی، از مصادیق مهم عمل صالح و از واجبات کفایی است    .
رهبر انقلاب (با تلخیص)


متن کامل تر:

 

تولید، توزیع و تبلیغ سایت های اینترنتی، فیلم ها، لوح های فشرده، نوارهای کاست، مجلات، روزنامه ها، کتاب ها و انواع آثار هنری به منظور گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و ابتذال اخلاقی، از مصادیق مهم عمل صالح و از واجبات کفایی و دارای پاداش اخروی بزرگ است.
ره‌بر انقلاب(مد ظله)

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 92/8/11 توسط مهدی عطار
تمامی حقوق مطالب برای طلبه کاشمری محفوظ می باشد