سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طلبه کاشمری
 

جملات زیبا از رهبر انقلاب در مورد نقش حضور سیاسی مردم در سیاست

 تا مردم سیاسی اند پیروزیم 

 آقا

تا سیاست جزو زندگی مردم است و همه در مسائل سیاسی دخالت میکنند، کاری از امریکا و غیر امریکا و بمب اتم و دلار و غیره برنخواهد آمد.(رهبر انقلاب) 

سال حماسه سیاسی و اقتصادی میارک  

جزئیات: 20-11-74 خطبه های نماز جمعه

 

متن کامل تر این جملات:

 

نظام اسلامی چیزی دارد که بمب و حمله خارجی و مانند آنها بر آن کارگر نیست؛ بلکه آن را مستحکم تر می کند و است.

نظام اسلامی مردم را دارد. تا مردم با نظام اسلامی اند؛ تا مردم اگر ببینند سر و صدایی است، پنجر ه ها را باز آن می کنند ببینند چه خبر است و اگر به وجود آنها احتیاج است بروند؛ تا جوانان به مسائل انقلاب، احساس حمیت میکنند؛ تا سیاست جزو زندگی مردم است؛ دانشگاه سیاسی است، بازار سیاسی است، جامعه روحانیت سیاسی است و همه و همه در مسائل سیاسی دخالت میکنند، نظر می دهند و تحلیل می کنند، کاری از امریکا و غیرامریکا و بمب اتم و تجهیزات و فنآوری و دلار و غیره برنخواهد آمد. این، بخش اولِ قضیه.
بنابراین، دشمن نمی تواند هیچ کاری بکند.

اما اگر این نظام اسلامی، مردم را از دست بدهد؛ مردم بی توجه و دلسرد شوند، ایمانشان سست شود، به فکر زندگی شخصی خودشان بیفتند؛ هر کسی بگوید ما چند سال در خدمت انقلاب بودیم، دیگر بس است، برویم سراغ کارمان؛ تاجر برای تجارت خود، کاسب برای کسب خود، زارع برای زراعت خود، دانشجو و طلبه برای درس خود و آن یکی برای تبلیغ خود، ارزش بیشتری قائل شوند، مسائل کشور و انقلاب، البته آسیب پذیر است.

ما از آسمان که نیفتاده ایم! ما ذاتاً که بر ملتهای دیگر؛ امتهای تاریخ و گذشتگان خودمان، رجحانی نداریم...



نوشته شده در تاریخ شنبه 92/8/11 توسط مهدی عطار
تمامی حقوق مطالب برای طلبه کاشمری محفوظ می باشد